czwartek, 13 maja 2010

NA MIŁY POCZĄTEK DNIA...

Dostałam przepis od mojej kochanej kuzynki na przepyszne rogaliczki -do herbatki, do kawusi, do mleczka... jak kto woli. Są naprawdę świetne i nie wymagają dużo pracy :)


fot. Barbara Maksymowicz


Do ich wykonania potrzebne nam będą następujące składniki:

3 szkl. mąki

1 kostka masła lub margaryny (miękkie)

pół kostki drożdży

szczypta soli

2 łyżki wody

Wykonanie:

Sól i mąke przesiewamy na stolnice i robimy w niej małe wgłębienie, wrzucamy rozkruszone drożdże i polewamy je wodą następnie dodajemy mało i zagniatamy ciasto. Odstawiamy na 20 minut w ciepłe miejsce. Po 20 minutach zwijamy je w małe wałeczki i formujemy z nich rogaliki. Pieczemy aż się zarumienią w temp 150 st około 20 minut. Na samym końcu posypujemy je cukrem pudrem.
Coś mnie ostatnio wzięło na pieczenie, mam w planach jeszcze inne smakowite ciasteczka ale to już niebawem pokażę.
Pozdrawiam Was bardzo cieplutko, miłego dnia!!! ila

3 komentarze:

  1. Oj Ila! skradłaś mi serce :o)
    Pyszniutkie muszą być te rogaliczki mniam
    Dzięki za odwiedzinki!!!
    Pozdrawiam i ściskam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale jak kawa bez takiego rogalika?!
    Ja robię podobne, ale nadziewane.
    Widzę ,że przepis prosty. Piekę !!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają pychaście!!!Smacznego!Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz:)