czwartek, 27 maja 2010

TRADYCYJNIE:)...

Dziś tradycyjnie na śniadanko zrobiłam sobie sałatkę, ale tym razem nieco inną bo z grillowanym indykiem. Mężuś pojechał do pracy a ja zaczęłam w kuchni działać, zbliża się koniec miesiąca i zaczynam powolutku "czyścić" lodówkę. A z "czyszczenia" powstają właśnie takie cuda:). Bardzo nie lubię wyrzucać jedzenia, zawsze jak mam pozbyć się choć kawałka wędliny ,lub czegoś innego, to robię to z ciężkim sercem. Do niedawna to nawet suche bułki i chleb przerabiałam na bułkę tartą. Na szczęście chleba zwykłego już nie jemy więc pozbyłam się tego problemu.


SAŁATKA Z GRILLOWANYM INDYKIEM
Składniki ( bardzo podobne jak w tej z łososiem:))
sałata, każda się nadaje
garść zielonych oliwek
1 ząbek czosnku
pół kostki sera feta
szczypiorek
pół piersi z indyka
jeden pomidor lub 4 pomidorki koktajlowe
kilka marynowanych cebulek
prażone nasionka słonecznika
2 łyżki oliwy z oliwek
Marynata do indyka:
pieprz
szczypta soli
sos sojowy
ostra papryka
WYKONANIE:
Warzywa myjemy i osuszamy, układamy warstwami na talerzu, polewamy oliwą z oliwek z wyciśniętym ząbkiem czosnku, na samą górę kładziemy grillowaną pierś indyka i posypujemy ziarenkami słonecznika. Ja nie mam specjalnej patelni do grillowania, ale mocno podsmażyłam indyka na zwykłej aby stał się rumiany.
Bardzo fajnie pasują do tego grzanki z żółtym serem, ja niestety takich nie jem więc podałam sałatkę z chrupkim żytnim pieczywem


Życzę smacznego:)!!!


10 komentarzy:

  1. Niezła z Ciebie czarodziejka!!!
    Takie przysmaki - ach ślinka mi leci :o)
    Pięknie, bajecznie, kolorowo a co najważniejsze smacznie i zdrowo
    Pozdrawiam Cię kochana zasyłając promyki słońca,które właśnie zagląda mi w okno :o)

    OdpowiedzUsuń
  2. Za kazdym razem, gdy prezentujesz jakieś potrawy, jestem pełna podziwu.
    Dla Twojego talentu i CHĘCI:)

    OdpowiedzUsuń
  3. I znowu pyszności na Twoim stole:)
    Mniam...mniam...takie śniadanko - pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmm, ach tak mieć czas na takie śniadanko...pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam mniam z checia posmakowalabym takiej swietnej salatki. Ila szalejesz ja jeszcze poprzedniej nie robilam a tu nastepne smakolyki.
    Pozdrawiam goraco.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale apetycznie wygląda!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię robić sałatki,a jak wspaniale smakują na świeżym powietrzu.Jak zwykle twoja sałatka radosna, kolorowa, pachnąca:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystko wygląda przepysznie!!!
    ach...idę zjeść coś, hihi
    świetny blog, cieszę się, że go odkryłam
    Pozdrawiam Łagów!!!Piękna okolica, wiem co mówię;o)pochodzę ze Świebodzina :o)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie śniadanko - iście królewskie!!!Aż mi ślinka leci. Też lubię sałatki i często je serwuję. Pozdrawiam Cie serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak uwielbiam ser feta,że sałatka juz jest dla mnie smakowita.
    Super smaczne zdjęcia!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz:)